Veelgestelde vragen

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Wij versturen de pakketten met PostNL.
 
-       Binnen Nederland: voor 15:00 uur besteld, binnen 2 tot 3 werkdagen in huis.
-       België: voor 15:00 uur besteld, binnen 2 tot 3 werkdagen in huis.
-       Duitsland: voor 15:00 uur besteld, binnen 2 tot 3 werkdagen in huis.
 
Houd er rekening mee dat het verzenden van bestellingen mensenwerk is. Hierdoor kunnen wij niet voor 100% garanderen dat alle bestellingen binnen 48 uur bezorgd worden. Wij vragen hiervoor uw begrip.

Worden er verzendkosten gerekend?
Wij rekenen geen verzendkosten voor alle bestellingen boven de € 100,- verzonden met PostNL in Nederland.

Voor alle bestellingen onder de € 100,- brengen wij € 4,95 verzendkosten in rekening.
Voor alle bestellingen in onze sale periode rekenen wij altijd € 4,95 verzendkosten, ook voor bestellingen boven de € 100,-.

Voor bestellingen naar Duitsland en België brengen we ook € 15,00 verzendkosten in rekening. 


Wat zijn de procedures bij een retour?
Wij verzoeken u om, voor zover mogelijk, de artikelen in de originele verpakking en voorzien van het aangehecht prijskaartje aan ons retour te sturen. Gebruik hiervoor bij voorkeur de doos waarin u de producten hebt ontvangen en maak gebruik van het retourformulier. Wij vragen u om op het retourformulier in te vullen welke artikelen u retour stuurt en de retourreden door middel van de retourcode. Stop het retour formulier in de doos en plak de adressticker op de buitenkant van de doos over de oorspronkelijke adressticker. Het retourformulier en retoursticker vindt u in het pakket waarin uw bestelling is geleverd. Vervolgens kunt het pakket retour brengen bij een PostNL punt bij u in de omgeving, indien u in Nederland woont. 

De retourzending kunt u natuurlijk ook afgeven in één van onze winkels. 

Het adres waar de retourzending naar toegestuurd moet worden, staat op de adressticker die mee geleverd is met uw bestelling. 

Het te retourneren bedrag wordt binnen 14 dagen (nadat de aanmelding van de retour bij ons is binnen gekomen) op uw rekening gestort. 

Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?
De kosten voor het retoursturen van uw bestelling (of een gedeelte hiervan) betaalt u zelf zodra u het pakket bij een servicepunt voor pakketten heeft afgegeven. De vervoerder kunt u zelf kiezen. 
 
Brengt u het artikel terug in onze winkel? Dan hoeft u geen retourkosten te betalen. 

Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?
Wanneer u een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt mag u deze aan ons retourneren. Op het retourformulier dient u dan aan te geven dat het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. Wij beoordelen de klacht en storten de eventueel gemaakte retourkosten terug.

Bestellen

Hoe log ik in/maak ik een account aan? 

Wanneer u al klant bent, kunt u rechtsboven inloggen (Mijn account). Indien u nieuw in onze shop bent, kunt u er voor kiezen een account aan te maken op dezelfde locatie. Ook tijdens het bestellen wordt de mogelijkheid geboden om een account aan te maken. Uiteraard is het ook mogelijk om zonder account een bestelling te plaatsen.

Hoe selecteer ik producten?
Bestellen op onze webshop is heel eenvoudig. Ga naar het artikel van uw keuze. Vervolgens kiest u de juiste maat en drukt u op de knop ‘in winkelwagen’. Nu hebt u  het gewenste artikel in uw winkelwagen geplaatst. Indien u meer exemplaren van hetzelfde artikel wenst, kunt u het aantal aanpassen.
Indien u zichzelf heeft bedacht, kunt u met de knop ‘verwijderen’ het artikel uit uw winkelmand halen. 
Vanuit hier kunt u de betaling afronden of verdergaan met winkelen. Wanneer de bestelling compleet is, klikt u op de knop 'naar de kassa' en vervolgt u de stappen in het betalingsproces.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
U kunt uw bestelling op verschillende manieren betalen, namelijk met:
·       iDeal
·       Afterpay
·       American Express
·       Visa 
·       Bancontact
·       Mastercard
·       Giropay


Waarom kan ik niet met Afterpay betalen?
Afterpay kan om verschillende redenen de betaling afwijzen. Check altijd goed of alle gegevens kloppen en gebruik altijd uw eigen gegevens zoals geboortedatum en telefoonnummer. 
Wanneer u voor het eerst gebruik wenst te maken van Afterpay, is het niet mogelijk om de bestelling op een afwijkend afleveradres te laten bezorgen. Uw persoonlijke adres en afleveradres moeten overeenkomen.

Nadat uw bestelling is bezorgd, kunt u op uw gemak alles bekijken, proberen en ervaren. U ontvangt per e-mail een betaaloverzicht van Afterpay. U krijgt 14 dagen de tijd om te betalen. Dit kan u ook eenvoudig via de Afterpay app doen. 

Voor alle betalingen en refunds aangaande iDEAL en creditcard (Mastercard en Visa) gebruiken wij de paymentprovider Buckaroo. De uiteindelijke betalingen worden verrekend door Buckaroo.

Worden er betaalkosten berekend?
Voor iDeal en Afterpay worden geen betaalkosten berekend.

Hoe weet ik dat mijn bestelling is gelukt?
Als u de bestelling geplaatst heeft en de betaling heeft afgerond, dan krijgt u van ons een orderbevestiging per e-mail. Hierop staat het overzicht van de door uw bestelde artikelen.
 
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Nee, uw bestelling wordt direct verwerkt en klaargemaakt voor verzending. U kunt uw bestelling uiteraard wel retour sturen.

Kan ik mijn bestelling ook in de winkel ophalen?
Nee, dit is niet mogelijk.
 
Kan ik mijn bestelling ook ophalen bij een afhaalpunt?
Nee, dit is niet mogelijk.
 
Ik wil een ander iets cadeau sturen/mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen, kan dit?
U kunt uw bestelling op een afwijkend adres laten bezorgen. Tijdens het afrekenproces vult u uw eigen gegevens in bij persoonlijke gegevens/adres. Bij het afleveradres vult u vervolgens de gegevens in waar u de bestelling wilt laten bezorgen.
 
Spaar ik ook punten met mijn aankoop op de webshop?
Nee, met online aankopen spaart u geen punten.
 
Toen ik een artikel in mijn winkelwagen legde, was het op voorraad, maar toen ik bij de kassa kwam was het uitverkocht. Hoe kan dit?
Een artikel wordt voor u gereserveerd als u de bestelling heeft afgerond. Het kan zijn dat het artikel op voorraad was toen het artikel in de winkelwagen lag, maar tijdens de bestelling uitverkocht raakte.
 
Mijn maat zit er niet meer bij, wat nu?
Het kan voorkomen dat het product niet meer in uw maat voorradig is op de webshop. Neemt u dan contact op met een van onze Jones & Jones winkels. De voorraad van de webshop kan afwijken van de voorraad in de winkels.
 
Zijn de prijzen in de webshop in-of exclusief BTW?
De prijzen in onze webshop worden weergegeven inclusief BTW.

Kan ik het pakketje retour brengen naar een Jones & Jones winkel?
U kunt uw pakketje in één van onze winkels retourneren. In dit geval geldt ook dat het volledige aankoopbedrag wordt terugbetaald wanneer de artikelen onbeschadigd (behalve wanneer het artikel beschadigd is binnen gekomen), ongebruikt en voor zover mogelijk in de originele verpakking met aangehecht prijskaartje verpakt zijn. Wij vragen u om ook het retourformulier en retoursticker mee te nemen naar de winkel. U krijgt zo snel mogelijk uw geld gestort op de rekening waarmee u betaald heeft. In dit geval rekenen wij geen retourkosten.
 
Kan ik een artikel omruilen?
Indien een product niet past of niet naar tevredenheid is, kunt u het artikel retour sturen. Het gewenste product of de gewenste maat kunt u opnieuw bestellen in onze webshop.
 
Welke kosten worden er gerekend voor het retour sturen?
De kosten voor het retoursturen van uw bestelling (of een gedeelte hiervan) betaalt u zelf zodra u het pakket bij een servicepunt waar u het pakket af kunt geven. De vervoerder kunt u zelf kiezen. 
 
Als u uw bestelling (of een gedeelte hiervan) terug brengt naar een Jones & Jones winkel, dan betaalt u geen retourkosten.
 
Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of een beschadigd artikel geleverd is?
Wanneer u een verkeerd of beschadigd artikel heeft ontvangen, mag u deze aan ons retourneren. Op het retourformulier dient u aan te geven dat het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. Wij beoordelen de klacht en storten de eventueel gemaakte verzend- en retourkosten aan u terug.  
 
Heeft u een klacht?
Bent u niet tevreden over een product of dienst? Neemt u dan gerust contact met ons op. Dit kan via de e-mail klantenservice@jonesenjones.nl. Wij geven u uiterlijk binnen 7 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie.
 
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht?
Als u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht, dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
 
Kan ik mijn bestelling herroepen?
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het artikel fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen dat u de overeenkomst wilt herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier van herroeping, maar hiertoe bent u niet verplicht. Om het herroepingstermijn na te leven volstaat het om u mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. 
 

Wat zijn de gevolgen van het herroepen van de bestelling?
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment hebt gedaan, inclusief de verzendkosten, indien alle artikelen uit uw bestelling retour komen (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering). De betalingen zullen binnen 14 dagen nadat we op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing om de overeenkomst te herroepen, terug worden gestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie hebt verrcht, tenzij u uitdrukkelijk anderszinds hebt ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetalingen geen kosten in rekening worden gebracht.  

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de artikelen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg zijn van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. 

In de winkel zie ik meer merken en producten dan ik op de webshop kan vinden. Klopt dit?
Het aanbod op de webshop van Jones & Jones en in onze fysieke Jones & Jones winkels kan van elkaar verschillen op zowel merk- als productniveau. 

Technische instellingen
Onze webshop is voor een optimale gebruikerservaring het best te bekijken in:
-       Google Chrome
-       Safari 5.0 of hoger
-       Internet Explorer 9 of 10
-       Firefox 14 of hoger.
 
Het kan dat de kleur van de afgebeelde producten beïnvloed wordt door uw beeldscherminstellingen.

Ik ben verhuisd, hoe geef ik mijn nieuwe adres door?
U logt in met uw e-mailadres en wachtwoord. Vervolgens klikt u op mijn gegevens en kunt u onder andere uw adres wijzigen. Reeds gedane bestellingen worden niet automatisch verwijderd.

Ik heb een nieuw e-mailadres
U kunt in uw account zelf uw e-mailadres wijzigen door in te loggen met uw e-mailadres en wachtwoord en vervolgens naar mijn gegevens te gaan. Hier kunt u uw e-mailadres wijzigen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik nu doen?
Als u uw wachtwoord bent vergeten dan kunt u uw wachtwoord opnieuw aanvragen. U ontvangt vervolgens een e-mail met uw inloggegevens.

Accepteert Jones & Jones cadeaubonnen?
In onze Jones & Jones winkels kunt u ook betalen met Fashioncheque en onze eigen cadeaubonnen. In de webshop is het helaas niet mogelijk om te betalen met cadeaubonnen.
 
Wat als een van de artikelen die ik besteld heb niet voorradig is, wanneer krijg ik dan mijn bestelling?
Artikelen die niet op voorraad zijn, kunnen (voorlopig) niet worden uitgeleverd. Het bedrag wat u hiervoor heeft overgemaakt wordt dan zo snel mogelijk gecrediteerd. De overige artikelen van uw bestelling worden naar u opgestuurd.

Wat is wettelijke garantie en is dat hier van toepasing? 
De wettekiijke garantie is hier van toepassing. Dat wilt zeggen dat u als consument ervan uit kunt gaan dat het product datgene doet wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten. 

 

Klantenservice